200-vuotiaan Sinebrychoffin maaliskuun uutuudet

Kevään juomauutuudet tuovat runsaan lisän panimon valikoimaan.

Karhu Saunaolut 4,5 % on Frantsilan yrttitilan koivunlehtiuutteella maustettu vaalea lager. Lehdet on kerätty käsin ja uutettu erityisesti Karhu Saunaoluen valmistusta varten.

”Frantsilassa koivunlehdet kerätään käsin, kun ne ovat tuoreimmillaan ja elinvoimaisimmillaan, minkä jälkeen ne kuivataan nopeasti matalassa lämpötilassa luonnollisten ominaisuuksien säilyttämiseksi. Kuivatut koivunlehdet uutamme hitaalla ja perinteisellä menetelmällä tallentaaksemme kasvin aromaattiset teho- ja makuaineet”, kertoo Frantsilan luova johtaja Anna Karhu-Cormier. Miellyttävän vihtaiselta tuoksuva Saaz-humaloitu saunaolut myydään 0,33 l tölkissä.

Karhu Vehnäolut 5,0 % on kotimaisesta ohra- ja vehnämaltaasta valmistettu hedelmäinen ja raikas Saaz-humaloitu saksalaistyyppinen suodattamaton vehnäolut. Olut on Karhun sesonkisarjan ensimmäinen tuote. Pakkauskokona toimii Karhu Ruis IPA:sta ja Karhu Speltti IPA:sta tuttu 0,5 l tölkki. Tölkin karhuhahmon on suunnitellut Janine Rewell.

Karhu Saunaolut ja Karhu Vehnäolut tulevat myyntiin 23.3. ja ne ovat saatavilla vain kevään ja kesän 2020 ajan.

Suomen suosituin alkoholiton olut Koff Crisp laajentaa valikoimaansa Koff Crisp IPA 0,5 %:lla.

”Alkoholittomien oluiden kategoria kasvaa ja kehittyy. IPA on markkinoiden toiseksi suosituin oluttyyppi, joten alkoholiton IPA vahvistaa entisestään Crispin positiota kategorian kokonaisvaltaisimpana brändinä”, kertoo Crisp-oluiden tuotepäällikkö Niklas Rinne.

Samantyyppisistä viineistä inspiraationsa saanut Koff Rosé 4,2 % on vadelmainen happamahko matalahkolla alkoholiprosentilla varustettu lager. Koff Rosé suositellaan nautittavaksi kevyiden juustojen , hedelmien, salaattien ja makeiden jälkiruokien kanssa tai ihan sellaisenaan. Koff Rosè tulee myyntiin 0,33 l pullossa.

”Kuluttajien alkoholitottumukset muuttuvat ja kategoriarajat hämärtyvät. Trendi on havaittavissa etenkin Yhdysvalloissa, jossa roséviiniä mukailevat oluet ja siiderit ovat olleet viime kesien puheenaihe. KOFF Rosé on kotimainen vastaus tähän trendiin”, kertoo KOFF-oluiden tuotepäällikkö Niklas Rinne.

Grimbergen -tuoteperheen uutuus Grimbergen Pale Ale 5,5 % on luostarityyppinen belgian pale ale jossa trooppisten hedelmien ja sitrusten aromit sekoittuvat neilikan mausteisuuteen. Grimbergen Blonden ja Grimbergen Double-Ambreén rinnalle Sinebrychoffin valikoimaan saapuva Grimbergen Pale Ale palkittiin makuvoitajaksi World Beer Awards -kilpailussa 2019.

Sinebrychoffin muita uutuuksia ovat seltzer-trendiä kokeilevat Crowmoor Vodka Spritz Bright Berry ja Crowmoor Vodka Spritz Sunlit Lime 4,1 % sekä Somersby Sparkling White ja Blackberry -siiderit 4,5 %. Breezer-sarja kasvaa Breezer Lemon & Elderflower 4,0 % -juomalla ja Garage-sarja saa vodkapohjaisen uutuuden Garage Vodka Lemonade.

Energiajuomatarjonta kasvaa myös Battery Juiced Exotic ja Battery Juiced Citrus -juomilla. Mysteerimakukampanja What The Fanta tuo kauppoihin vaihtuvia yllätysmakuja ja Coca Colan Zero-sarja saa uuden maun Coca-Cola Zero Sugar Persikka. Myös legendaarinen Dr Pepper on saatavilla viimeinkin ilman sokeria. Myös luomuteejuomat, Powerade-sarja ja luomulemonade-perhe saavat lisäystä valikoimaan.

Uutuudet ovat kaupoissa 23.3. alkaen.

sinebrychoff tuotteita

 

Lähde ja kuva: Sinebrychoff

 

 

 

olutpostin mainos

Haluaisitko lukea artikkeleita enemmänkin?
Monet artikkeleistamme ovat vain rekisteröityneille lukijoille. Luo tunnukset, niin pääset lukemaan enemmän. Rekisteröityminen on helppoa ja maksutonta.