Carlsberg paljasti oman versionsa Kööpenhaminan Pieni merenneito -patsaasta

0

Carlsberg -konsernin Together Towards Zero kestävän kehityksen ohjelman uudet innovaatiot julki.

Carlsberg julkisti useita innovaatioita, joista yksi on uusi Snap Pack -pakkaus. Snap Pack teknologialla tölkit liimataan yhteen entisen muoviin pakkaamisen sijaan. Carlsberg arvioi uuden pakkaustavan vähentävän muovijätettä maailmanlaajuisesti yli 1200 tonnia vuosittain. Määrä vastaa 60 miljoonaa muovikassia. Snap Packin lanseerauksen juhlistamiseksi Carlsberg paljasti oman versionsa Kööpenhaminan tunnetusta Pieni merenneito -patsaasta. Veistos on tehty kokonaan uusista Snap Pack tölkeistä ja sen tölkkejä pitää koossa sama liima kuin uusia tölkkipakkauksiakin. Patsas koostuu 137 kilosta muovia, mikä vastaa määrältään yhdessä tunnissa säästettävää pakkausmateriaalia Carlsbergin tuotannossa. Alkuperäisen Pieni merenneito -patsaan tilasi Carl Jacobsen, joka on Carlsberg-yhtiön perustajan poika, vuonna 1913 lahjaksi kööpenhaminalaisille.

Muita uudistuksia ovat Cradle-to-Cradle -auktorisoitujenTM hopeavärien käyttöönotto pullojen etiketeissä kierrätettävyyden parantamiseksi, happea poistavat korkit ja uudenlainen pinnoite uudelleentäytettäviin pulloihin, joka pidentää niiden käyttöikää ja samalla pienentää niiden ympäristöjalanjälkeä.

Innovaatiot otetaan ensimmäisinä käyttöön luonnollisesti konsernin lippulaivabrändille Carlsberg-oluelle.

-“Tämä on tärkeä päivä Carlsbergille. Teemme lujasti töitä kunnianhimoisen kestävän kehityksen agendamme ja ilmastonmuutoksen lieventämisen eteen. Pyrimme aina tekemään asiat paremmin, ja lanseeraus osoittaa selkeästi tavoitteemme seurata perustajamme jalanjälkiä paremman tulevaisuuden tekemiseksi. Carlsbergin Snap Pack tulee merkittävästi vähentämään muovijätteen määrää, ja olemme innoissamme voidessamme tarjota kuluttajillemme parempia olutelämyksiä pienemmillä ympäristövaikutuksilla”, kertoo yhtiön toimitusjohtaja Cees ’t Hart.

Carlsberg-konserni on sitoutunut poistamaan hiilidioksidipäästöt ja puolittamaan vedenkäyttönsä panimoissaan vuoteen 2030 mennessä.

Lähde ja kuva: Carlsberg/Sinebrychoff

 


JAA KAVERILLE.

Kirjoittaja

Mikko Hentunen
Scroll Up