Olvi, HDCO ja Jungle Juice Bar yhteistyössä

Yhteistyön lopputuloksena syntyy konkreettisia vastuullisuustekoja.

Olvi alkoi luoda uutta vastuullisuusstrategiaansa alkuvuodesta 2021. Tarkoituksena oli jalkauttaa ja konkretisoida strategiat ja vastuullisuuspuheet käsin kosketeltaviksi ja konkreettisiksi teoiksi. Yhtiö halusi auttaa myös kumppaneitaan, asiakkaita ja kuluttajia tekemään vastuullisempia valintoja.

juomia

”Luonnollisuus, kiertotalous ja zero waste -ajattelu korostuu nuoren kuluttajasukupolven arvoissa ja tältä pohjalta syntyi ajatus ottaa yhteyttä Jungle Juice Bariin”, kertoo markkinointijohtaja Olli Heikkilä Olvilta.

Yritysvastuullisuus on viime vuosina noussut keskiöön useimpien yritysten liiketoimintastrategioissa sekä jo päivittäisen tekemisen tasolla.

”Kompensoimme Jungle Juice Barin hiilijalanjäljen jo kaksinkertaisesti, mutta teemme myös jatkuvasti työtä hiilijalanjäljen pienentämiseksi. Niinpä innostuimme välittömästi Olvin ehdotuksesta ryhtyä tutkimaan mahdollisuuksia smoothieidemme hedelmähävikin hyödyntämisestä juoman valmistuksessa” kertoo Jungle Juice Barin toimitusjohtaja Elli Holappa.

Uusissa KevytOlo -tuotteissa on käytetty Jungle Juice Barin smoothieiden valmistuksessa ananaksesta ja appelsiinista syntyvää hävikkiä. Hedelmien kuoret kerätään Jungle Juice Barin pääkaupunkiseudun toimipisteistä ja toimitetaan The Helsinki Distilling Companyn tislaamolle, jossa niistä valmistuu tislaamomestari Mikko Mykkäsen käsissä etanolipohjaista hedelmäistä uutetta.

Prosessin lopputuloksena ja yhteistyön huipentumana syntyivät KevytOlo Mansikka ja Passion & Hukkahedelmät kivennäisvesi sekä KevytOlo Natural Energy Drink Tropiikin maut & Hukkahedelmät tuotepari. ”Näissä tuotteissa näkyy hienosti vastuullisuus ja kestävä kehitys läpi arvoketjumme niin raaka-aineiden hankinnassa kuin ympäristöjalanjäljessä” iloitsee Heikkilä.

Tuotteet löytyvät päivittäistavarakauppojen hyllyilta, sekä Jungle Juice Barin toimipisteistä maaliskuun puolivälistä alkaen.

Lähde ja kuva: Olvi

mainos