Postilakko viivästyttää Olutposti-lehden postituksia – Lue lehti maksutta verkossa!

Käynnissä oleva postilakko viivästyttää tänään ilmestyvän Olutposti-lehden numeron 4/2019 postituksia. Lue lehti viivästyksen ajan maksutta verkossa.

Olutposti tarjoaa mahdollisuuden lukea aikanaan postilaatikkoihin saapuvan lehden tuoreeltaan diginä. Mainiossa Lehtiluukku-palvelussa ilmestyvä sähköinen Olutposti-näköislehti on täyttä asiaa oluesta ja sen ympäriltä. Olutpostissa matkataan Zürichiin ja Forssaan ja Mallaskosken Panimon mukana Englantiin Shepherd Neame -panimolle. Perehdymme myös Nokian Panimon myyntiedustaja Minna Kolmosen työhön ja selvittelemme olutbloggauksen saloja. Vuoden viimeisellä kotiolutreseptillä voit valmistaa itse bock-tyylistä oluttakin! Mukana ovat toki myös Hannun ja Arden arviot, sekä tietenkin mainiot olutruokareseptit. Sivuilla vierailevat myös hiphop-kollektiivi MC Taakibörsta, tatuointitaiteilija Jouni Tsutsunen ja painavaa asiaa pöytään lyövä olutasiantuntija Mikko Yli-Hukka.

Olutpostin työntäyteinen matka olutkulttuurin ykkösmediaksi!

Lehden kansi jossa olutlaseja ylhäältä päinOlutposti-lehti leviää nyt yhä useammille tilaajille, olutseurojen jäsenille, panimoihin, kaupan alan toimijoille ja tietenkin kaikkiin kumppanuusravintolohimme. Lehti on jakelussa myös useissa alan tapahtumissa.

Uuden, syksyllä julkaistun verkkopalvelumme (7577 julkaistua uutista,artikkelia tai videota!) ansiosta kävijämäärät lisääntyvät verkossa tasaiseen tahtiin. Nousussa ovat myös sosiaalisen median kanavien seuraajamäärät Verkkosivuiltamme löytyy mainio kattaus podcasteja, ruoka- ja juomavinkkejä, lukuisia videoita, oluen historiaa  ja kotiolutasiaa. Olutpostin verkko kerää yhteen myös parhaat olutblogit ja neuvoo mistä löytyy lähin olutravintolaOlutpostin Facebook yhteisö  on saanuttanut jo yli 10 000 tykkääjän rajan, ja Instagramissa seuraajiamme on pian 3000. Ensi vuonna otetaan pari uutta kanavaa tehokkaaseen käyttöön, jolloin oluen ilosanoma leviää vielä tehokkaammin. Kannattaakin ottaa seurantaan Olutpostin Facebook-sivu ja Instagram @olutposti-tili.

Joukkoamme on pitänyt virkeänä myös Olutpostin uusien palveluiden rakentaminen. Näistä mainittakoon tastingtilaisuuksien lipunmyyntijärjestelmä ja verkkokaupan kehittäminen  kuten myös partneruustoimet lukuisien tapahtumien ja olutfestivaalien kanssa. Yhtenä esimerkkinä yhteistyöstä alan kanssa voidaan pitää perinteikästä Suomen Paras Olut -kilpailua, jonka kanssa mediakumppanina toimiminen oli upea ja avartava kokemus. Tämä kilpailu tekee sangen merkityksellistä työtä suomalaisen olutkulttuurin parissa. Tämäkin yhteistyö jatkuu, kuten monen muukin yhteistyömme!

Olutpostin yhteistyötoimintaan kuuluvat myös erimuotoiset kampanjat, joita olemme toteuttaneet kumppaneidemme kanssa. Näistä mainittakoon esimerkkinä British invasion S-ryhmän kanssa, Tastetober Helsingin Teurastamolla sekä monet muut tempaukset, jotka ovat levittäneet olutkulttuurin sanomaa.

Olutposti on järjestänyt myös elämysmatkoja ja matkaillut itsekin. Näistä nostettakoon esille tutustumismatka Lontoon panimoille sekä legendaariselle Great British Beer Festivaalille. Kierretty on olutmatkoilla myös Sveitsissä, Unkarissa, Espanjassa ja Islannissa sekä lukuisissa kotimaan kaupungeissa. Matkaraportteja voi lukea Olutposti-lehdestä ja verkosta. Loppusyksystä ilmestyi myös päätoimittajamme Anikó Lehtisen ja Maria Markuksen  Olutreissu-niminen olutmatkaopas, josta voit lukea matkakokemuksia ja olutnähtävyysvinkkejä eri maista.

Kulttuurityö oluen puolesta ei onnistu yksinään. Onneksi suuri joukko alan toimijoita on ymmärtänyt Olutpostin merkityksen ja ollut matkan varrella tukemassa toimintaamme. Pyrimme tuottamaan kiinnostavaa sisältöä niin olutkulttuurin konkareille, kuin uusillekin tulokkaille.

 

Vuoden 2019 tukijat löytyvät myös verkosta sekä tietenkin Olutposti-lehdestä.

Olutpostin kumppanusravintolat löytyvät Oluttutkasta.

Me Olutpostissa olemme täysin työntekijöiden puolella.