Arctic Blue Beverages herättää henkiin Sarpanevan suunnitteleman ainutlaatuisen pullon

Moninkertaisesti palkittu pohjoismainen craft-gin yhtiö lanseeraa uuden ultra-premium tuotteen yhteistyössä Sarpaneva Designin ja muotoilutoimisto Infinityn kanssa.

Arctic Blue Beveragesin uusin tuote on yhtiölle erityinen. Ilomantsissa valmistettu rajoitettu erä ultra-premium Arctic Blue Legacya on kypsynyt tammitynnyreissä 24 kuukauden ajan. Kansainvälisesti palkitun tislaajamestari Asko Ryynäsen ammattitaidolla valmistettu ArcticBlueLegacy pullotetaan maailmankuulun lasimuotoilijan, Timo Sarpanevan suunnittelemaan pulloon.

design-pullo

Legacy-pullon ainutlaatuinen muotoilu perustuu kansainvälisesti palkitun Sarpanevan vuonna 1976 Iittalalle suunnittelemaan E415- prototyyppiin. Sarpaneva (1926–2006) oli muotoilija, kuvanveistäjä ja professori, ja hänen uraauurtava työnsä yhdisti lasitaiteen ja käyttöesineiden designin.

Lasitaiteen ohella Sarpaneva työskenteli myös tekstiilien, puun, posliinin ja metallin parissa. Hän sai runsaasti tunnustusta suunnittelutyöstään, ja hänen töistään on järjestetty lukuisia kansainvälisiä näyttelyitä.

Arctic Blue Beverages jatkaa legendaarisen suunnittelijan perintöä antamalla uuden elämän hänen upealle E415-pulloprototyypille, tiiviissä yhteistyössä Sarpaneva Designin kanssa. Myös Infinity -muotoilutoimiston suunnittelema Legacy-pullon puinen pakkaus saa inspiraationsa Sarpanevan aiemmasta tuotannosta, veistoksesta ”Gateway to Dreams”, joka on suunniteltu vuonna 1982. Suunnitelmat on sovitettu hienovaraisesti uusiin käyttötarkoituksiin yhteistyössä Sarpaneva Designin ja muotoilutoimisto Infinityn kanssa.

”Olemme todella innoissamme. Tämä upea tilaisuus poikkeuksellisen tuotteen kanssa on meille erittäin inspiroivaa, kun saamme jatkaa Timon perintöä”, sanoo Aleksei Sarpaneva, Timo Sarpanevan poika ja Sarpaneva Designin toimitusjohtaja.

”Arctic Blue Beveragesille on kunnia saada mahdollisuus työskennellä Sarpaneva Designin kanssa tässä erityisessä projektissa. Jokainen Legacy-pullo on yksilöllisesti numeroitu, ja siten taideteos itsessään. Ultra-premium juoma ansaitsee poikkeuksellisen taidokkaasti suunnitellun pullon”, sanoo Valtteri Eroma, Arctic Blue Beveragesin toimitusjohtaja.

aikakausilehti