mainos

Juomajätti Diageo tekee historiansa suurimman teknologiainvestoinnin

Yhtiö standardoi ja kehittää toimintatapojaan maailmanlaajuisesti.

Guinnessin, Smirnoffin ja Johnnie Walkerin valmistaja, brittiläinen Diageo aloittaa liiketoimintansa kehittämisyhteistyön SAP:n ja konsulttina toimivan IBM:n kanssa. Kyseessä on viiden vuoden projekti ja yhtiön kaikkien aikojen merkittävin investointi teknologiaan ja palveluihin. Yhteistyön tavoitteena on suunnitella ja parantaa Diageon prosesseja sekä tehostaa yhtiön liiketoimintaa 180 eri maassa, joissa se toimii.

nainen ja pullo

Yhtiö siirtyy pilvipohjaiseen malliin, RISE with SAP S/4HANA Cloudiin. Tällä yksinkertaistetaan ja tuetaan Diageon it-infrastruktuuria yhtenäisesti.

Viisivuotinen hanke muuttaa Diageon toimintaa useilla osa-alueilla:

·    Yhtiö ottaa käyttöön automaatiota ja kehittyneitä työnkulkuratkaisuja ja näin parantaa vuorovaikutustaan asiakkaiden ja tavarantoimittajien kanssa.

·    Keskittämällä toiminnot yhteen alustaan Diageo tehostaa teknologista tukeaan ja it-ympäristöään. Tämä auttaa yritystä vastaamaan nopeasti muuttuviin kuluttajatrendeihin ja markkinoihin.

·    Ohjelma parantaa Diageon raportointivalmiuksia. Yhtiö saa sen avulla tarkemman käsityksen liiketoiminnastaan ja kasvumahdollisuuksistaan.

·    Valvonnan ja sääntelyn mukainen digitalisointi kehittää liiketoiminnasta entistä vankempaa, joustavampaa ja sopeutumiskykyisempää.

·    Yhtiö siirtyy standardoituihin toimintatapoihin, jotka mahdollistavat ketterän ja joustavan reagoinnin kehittyvien markkinoiden trendeihin

”Kumppanuus IBM:n ja SAP:n kanssa on osoitus jatkuvasta panostuksestamme digitaaliseen transformaatioon. Sen ansiosta voimme palvella entistä ketterämmin ja paremmin asiakkaitamme ja kuluttajia maailmanlaajuisesti. Projekti tuo meille uusia näkemyksiä ja huipputason dataominaisuuksia, jotka tukevat kasvuamme samalla kun tehostamme päivittäisiä toimintojamme”, Diageon talousjohtaja Lavanya Chandrashekar sanoo.

”Kuluttajatuotealalla menestyminen edellyttää arvaamattomien toimitusketjujen ja makrotalouden epävakauden hallintaa sekä pysymistä jatkuvasti muutoksessa olevien asiakastoiveiden edellä. On hienoa tukea Diageon liiketoimintaa ja parantaa heidän kykyään sopeutua nopeasti muuttuviin markkinapaineisiin sekä vahvistaa heidän mahdollisuuksiaan toteuttaa visionsa kulutustavarateollisuuden mullistamisesta”, SAP:n johtoryhmän jäsen, Customer Success -vastaava Scott Russell kertoo.

SAP:n strategiana on auttaa yrityksiä toimimaan vastuullisesti ja älykkäästi. Yritysohjelmistojen markkinajohtajana SAP auttaa erikokoisia yrityksiä eri toimialoilla pääsemään parhaimpiin mahdollisiin tuloksiin. 

Diageo on maailman johtava alkoholijuomayhtiö, jolla on erinomainen valikoima tuotemerkkejä väkevien alkoholijuomien ja oluiden kategorioissa. Näihin tuotemerkkeihin kuuluvat Johnnie Walker-, Crown Royal-, J&B- ja Buchanan’s -viskit, Smirnoff-, Cîroc- ja Ketel One -vodkat, Captain Morgan, Baileys, Don Julio, Tanqueray ja Guinness.
Diageo on globaali yritys, ja sen tuotteita myydään yli 180 maassa ympäri maailmaa.

Lähde ja kuva: Diageo