Konttori hemmotteli asiakkaitaan peräti 1035 eri oluella vuonna 2022

Tamperelainen olutravintola tunnetaan olutharrastajien piireissä nopeasti kiertävästä olutvalikoimastaan.

Olutravintola Konttorin työntekijöille oli yllätys, että vuotta 2022 tilastoitaessa päästiin kokonaan uudelle tuhatluvulle myytyjen olutlaatujen määrässä.

pubimiljöö

”Meillä oli vuoden aikana tarjolla 619 eri hanaolutta, ja kun pulloissa ja tölkeissä myytävät juomat lasketaan mukaan, päästään niinkin valtavaan määrään kuin 1035 eri olutlaatua. Tämä kaikkien aikojen ennätys osoittaa, että olut maistelutuotteena kiinnostaa”, Konttorin ravintolapäällikkö Antti Hannula kertoo.

”Muutenkin vuosi 2022 oli rohkaiseva. Ihmiset palasivat koronan jälkeen ravintoloihin ja Tampereen keskustan alueella oli hyvä pöhinä esimerkiksi Nokia Arenan monipuolisen tapahtumatarjonnan siivittämänä,” Hannula sanoo.

India Pale Alet pitivät pintansa suosituimpina ja Konttorinkin hanoista myytiin vuoden 2022 aikana satoja eri tyylisiä IPA-oluita.

”Tarkalleen ottaen toimme tarjolle 345 erilaista IPA-olutta, kun lagereita sekä tummia stout- ja porter-oluita oli valikoimissa viitisenkymmentä kumpaakin. Hapanoluiden osalta vuosi 2022 tarkoitti lopullista läpimurtoa, ja niitä meiltä löytyi maisteltavaksi yli 130 erilaista. Uskallankin luvata, että Konttorilla on aina tarjota sopiva vaihtoehto niin oluen maisteluun uppoutuneille hifistelijöille kuin heillekin, jotka eivät aikaisemmin ole oluen makuun päässeet”, Hannula kertoo.

Valikoimaa kehitetään yhdessä asiakkaiden kanssa ja Hannula kertookin Konttorin maineen yhtenä olutharrastajien pyhiinvaelluspaikkana rakentuneen vähitellen.

”Totta kai kaiken takana on asiantunteva henkilökuntamme, mutta lisäksi teemme tiivistä yhteistyötä niin maahantuojien kuin kotimaisten ja ulkomaisten panimoidenkin kanssa. Seuraamme jatkuvasti, mitä kentällä tapahtuu ja odotamme innolla tulevia uutuuksia. Tärkeintä ei kuitenkaan ole tarjolla olevien oluiden määrä, vaan otamme tuotteet myyntiin aina laatu edellä, silti rohkeasti kokeillen. Käymme jatkuvaa keskustelua tiskin yli kuten ennenkin, mutta erittäin merkittäväksi työkaluksi on kasvanut oluiden arvosteluun keskittynyt Untappd-sovellus. Konttorin olutmenua katsottiin viime vuoden aikana sovelluksessa reilusti yli 100 000 kertaa ja meillä juotuja annoksia arvosteltiin yli 17 000 kappaletta. Tieto kiinnostavista makuelämyksistä siis liikkuu nopeasti ravintolan ja asiakkaiden välillä, mutta myös olutharrastajien yhteisön sisällä,” Hannula kuvailee.

Lähde ja kuva: Olutravintola Konttori

mainos