Olutposti ja Matkapojat yhteistyöhön olutmatkailun parissa

Olutposti ja Matkapojat solmivat tänään alustavan yhteistyösopimuksen jossa aloitetaan panimo- ja panimoravintolamatkojen suunnittelu ja tuotteistaminen niin koti- kuin ulkomaille. Sopimuksen piiriin kuuluvat myös alan festivaalit ja tapahtumat.

Olutposti on hankkinut alkuvuodesta huomattavan määrän yhteistyöpanimoita jotka otamme mukaan niin tähän, kuin muihinkin hankkeisiin joissa edistetään olutkulttuuria ja matkailutoimintaa. Samaa yhteistyömallia rakennamme — kumppanuusravintoloidemme kanssa eri kaupungeissa. Emme ole enää pelkkä media vaan haluamme edistää myös itse kulttuuria sekä kumppaneidemme liiketoimintaa” toteaa Olutpostin kustantaja kulttuurivaikuttaja Cyde Hyttinen.

Tampereella Matkapoikien pääkonttorilla pidetyssä tapaamisessa luotiin hankkeelle aloitus-strategia. Alkuvaiheessa kartoitetaan olutharrastajien, kumppanuuspanimoiden ja oluthuoneiden toiveet sekä konkreettinen halukkuus liittyä mukaan toimintaan. Samalla Matkapojat sitoutuivat levittämään oluen ilosanomaa omalle asiakaskunnalleen. Pelkästään heidän uutiskirjeensä saajia on noin 220 000 joten kyseessä on merkittävä määrä ihmisiä.

Olemme innoissamme päästessämme kehittämään osaltamme suomalaista olutkulttuuria. Tähän mennessä panimomatkamme ovat keskittyneet lähinnä suurten panimoiden vierailuihin. Nyt käsityöläisolutbuumin harjalla käännämme katseen kohti pienpanimoita. Uskomme asiakaskuntamme ottavan panimomatkailun uudistamisen positiivisesti vastaan. Tämän myötä koko olutmatkailun käsite muuttuu” toteaa Matkapoikien matkatuotannon johtaja Jussi Salonen.

mainos