MillerCoors haastoi Anheuser-Busch InBevin oikeuteen

Kovaa peliä yhdysvaltain panimojättien välillä. MillerCoors hikeentyi Bud Light mainoksesta ja haastoi kilpailijansa oikeuteen.

Bud Lightin Super Bowl mainonta haastaa suoraan Millerin ja Coorsin tuotteiden reseptiikan antamalla ymmärtää, että panimo käyttää tuotteissaan teollista maissiglukoosisiirappia. Väite on kuitenkin tosi, sillä MillerCoors käyttää prosesseissaan tärkkelyssiirappia, kertoen silti ettei sitä lopullisista tuotteista löydy.

Syy MillerCoorsin haasteeseen on se, että panimon mielestä kampanja on mustamaalaava, koska suuri yleisö ei erota glukoosisiirappia huonoa mainetta kantavasta isoglukoosista eli glukoosifruktoosisiirapista (high fructose corn syrup) minkä on väitetty olevan riippuvuutta ja vakavia terveysongelmia aiheuttavaa. Mm. Euroopan unioni on rajoittanut sen käyttöä.

MillerCoors vaatii kanteessaan Bud Lightia valmistavaa Anheuser-Buschia keskeyttämään kampanjansa välittömästi harhaanjohtamiseen vedoten.

Lähde: CNN

 

 

 

 

mainos