Olutposti mukaan tukemaan Tolkku käteen kampanjaa

Olutposti tukee Tolkku käteen -kampanjaa ”Olutveron ja ravintoloiden anniskeluveron saattamiseksi tolkulliselle tasolle”. Kampanjassa vaaditaan oluen alkoholiveron (ns. olutvero) merkittävää alentamista lähemmäksi muiden EU -maiden tasoa, sekä ravintoloiden alkoholimyynnin arvonlisäveron laskemista samalle tasolle, kuin se on ruoan osalta, eli 24% >>14 %:iin.

Olutposti luovuttaa Tolkku käteen -kampanjalle mainostilaa kanavillaan, sekä maksaa yhteisön Facebook mainosmaksuja sekä muita kuluja yhteensä 1000 € arvosta.

”Tolkku käteen kampanjan päämäärät ovat samat kuin Olutpostillakin, eli tukea olutkulttuuria sekä koko ravintola-alaa. Uskomme Olutpostissa myös, että kaikki kumppanimme ovat samalla yhteisellä asialla. Koska tämän vuoden kumppanuushankinta on meillä lähtenyt käyntiin todella vilkkaasti sekä ravintoloiden, panimoiden, maahantuojien, keskusliikkeiden, että muidenkin alan toimijoiden kohdalla, päätimme kanavoida osan tuotosta edistämään yhteisiä päämääriä”, toteaa Olutpostin tuottaja Mikko Hentunen, joka vastaa myös Olutpostin ravintolakumppanuuksista.— Myös Olutliitto sekä Suomen Olutseura suosittavat jäsenistöään allekirjoittamaan adressin.

— TOLKKU KÄTEEN KAMPANJOIDEN ja YHTEISÖN AJAMAT ASIAT— VUOSINA 2014-2018:

– Panimoille ULOSMYYNTIOIKEUS suoraan valmistuspaikalta.
– Alkoholiveron laskeminen ja sen myötä VIINARALLIN LOPETTAMINEN.
– Ravintoloiden aukioloaikojen VAPAUTTAMINEN.
– Ravintoloiden ARVONLISÄVERON ALENTAMINEN myös juomatuotteilta.
– Kaikki enintään 22% vahvuiset juomat myös PÄIVITTÄISTAVARAKAUPPOIHIN. Laki muuttui syksyllä 2017 sallien enintään 5,5% juomien myynnin päivittäistavarakaupoissa.

TOLKKU KÄTEEN YHTEISÖN TOIMET PÄHKINÄNKUORESSA 2014-2018:

  • Hiljainen minuutti -kampanja 2.2.2014, jolloin yli 600 ravintolaa hiljeni minuutiksi vastustamaan suunniteltujen aukioloaikojen rajoittamista. Mukana myös Muusikkojen liitto sekä lukuisia eri tahoja ympäri Suomen.
  • “Tolkkua holhoukseen” yli 700 hengen mielenosoitus 4.4.2014 eduskuntatalon edessä
  • Kansalaisaloite ”Ravintoloiden aukioloaikojen vapauttaminen” alkaen 10.6.2014. Se keräsi yli 16 000 allekirjoitusta
  • Esittelypiste ja -toimet Olut Expo 2014 – 2017 tapahtumissa
  • “Kirjoita kansanedustajallesi” -kampanja.
  • Tolkku käteen -lehden tuotanto
  • Flyereitä ja julisteita valtakunnallisella jakelulla
  • Tolkku-olut, jonka mukana jaettiin Tolkku käteen lehteä
  • www.tolkkukateen.fi –verkkosaitti, jossa lisää aiheesta heille, jotka eivät kuulu Facebookiin
  • Useita vierailuja eduskunnassa, järjestöissä, eri medioissa sekä lukuisissa tapahtumissa.
  • Femma gaala 2015 Alkoholipolitiikka tunnustuspalkinto
  • Alkoholipoliittinen mielenilmaus Helsingin keskustassa 4.4.2015
  • Vaalipaneeli Helsinki Beer Festivaaleilla 2015 Kaapelitehtaalla. Altavastaajina sosiaali- ja terveysministeri Laura Räty (kok.), kansanedustajat Pekka Haavisto (vihr.) ja Tom Packalén sekä kansanedustajaehdokkaat Euroopan Parlamentin varapuhemies Olli Rehn (kesk.), ex. sosiaali- ja terveysministeri Tuula Haatainen (sd.) ja opiskelija Henrik Nyholm (vas.). Vaalipanelin juonsi Radio Rockin Jussi Heikelä.
  • Vaalipaneelin streaming lähteys. Tilaisuus lähetettiin nettiTV lähetyksenä.
  • Lukuiset vierailut eri medioissa TV, Radio ja verkkomediat
  • Lukuisat vierailut kansanedustajien sekä heidän avustajiensa luona

Loppukiri talvi 2017. Painopisteenä vahvemmat oluet päivittäistavarakauppoihin

  • Sähköpostikampanja kansanedustajille osa 1.
  • Vierailut eduskunta
  • Tiedotteet medialle
  • Sähköpostikampanja kansanedustajille osa 2. päivää ennen äänestystä
  • Jatkuvat some kampanjat ja verkoston aktivointi

Vuoden 2018 ja 2019 kampanjat