Olutpostin uusi verkkopalvelu

Toteutettava verkkouudistus parantaa lukijakokemusta ja tuo Suomen mukavimman olutmedian verkkopalvelut ajan tasalle.

Jo pitkään jatkunut digitaalisten palveluidemme käyttäjämäärien kasvu ja sen mukanaan tuoma vaatimustason nousu on pantu merkille toimituksessa ja hanketta alettiinkin kartoittamaan jo kuluvan vuoden keväällä. Tekniset ongelmat kaipasivat ratkaisua ja hiukan vanhanaikainen käyttöliittymä piti uudistaa. Erityisesti Olutpostin verkon Bloggarit -osiota vaivanneet julkaisuongelmat ja itse käyttöliittymän kuin sivustonkin ulkoasu ja toimivuus kaipasi ratkaisua.

Koko verkkosivuston uudistamisesta on käyty neuvotteluja jo jonkin aikaa, mutta vasta oikean kumppanin tehtävään löydyttyä, saatiin projekti käyntiin, kertoo uudistuksesta Olutpostin kustantaja, verkkolehden päätoimittaja Jari ”cyde” Hyttinen.

Kumppaniksi valikoitui useiden hakijoiden joukosta viestinnän alan järjestelmiin erikoistunut PRI Lähimedia Oy.

”Digimedia ei ole vain joukko artikkeleita sivustolle tuotettuna. Se on kokonaisuutena paljon syvällisempi kokonaisuus ja parhaimmillaan mahdollistaa lukijakunnalle yhteisöllisyyttä laadukkaan sisällön kera ja toimitukselle parhaat työkalut mittareineen käyttöön. Mitä paremmin Olutposti ymmärtää lukijakuntaansa ja kohderyhmänsä käyttäytymistä verkossa, sitä parempi on julkaisu ja sitä kautta koko olutala hyötyy toimivasta mediasta. Uusi tekniikka mahdollistaa interaktiivisuuden paremmin ja lukijat pääsevät osallisiksi sisältöön kisojen, arvontojen ja vaikkapa kyselyiden kautta. Olutpostin aktiivisille lukijoille tarjotaan etuja, mitä ei muualta saa”, kertoo PRI Lähimedian Jouni Salo.

Olutpostin verkko www.olutposti.fi

Virusta päähän lahjakorttikampanja