mainos
mainos

Uusi tislaamo lähtee kehittämään suomalaista juomakulttuuria

Uusi tekijä Suomen tislemarkkinoille.

KOTO Spirits on uusi tislaamo Lempäälässä, jonka pääajatuksena on luoda uusia kiinnostavia alkoholijuomia osaksi cocktaileja ja innostaa ihmiset yhteiseen tasting-kulttuuriin. Kolmen serkuksen intohimo viskeihin ja laadukkaisiin cocktaileihin sai haaveen omasta tislaamosta muuttumaan todeksi, kun he lapsuusvuosien jälkeen taas palasivat yhteen.

pulloja

KOTO Spirits uutuustuotteet KOTO Gin 47.5 % ja KOTO Salt&Pepper Vodka 40.0 %

KOTO Spirits perustettiin keväällä 2022 kolmen serkuksen kesken. Jokainen serkuksista oli tavalla tai toisella ollut mukana alkoholin valmistuksessa tai sen markkinoinnissa. Intohimo hyvässä seurassa nautittuihin hyviin makuelämyksiin sai heidät laittamaan ajatuksensa yhteen ja perustamaan oman tislaamon. Tislaamo lupaa tulevaisuudessa tuoda ihmisille parempia kotimaisia vaihtoehtoja mm. cocktailien ainesosiksi.

”Suomalaisessa juoma-kulttuurissa arvostetaan koko ajan enemmän laadukkaita ja erilaisia makuelämyksiä, joka näkyy vahvemmin olut- ja viinivalinnoissa. Mielestämme myös väkevien alkoholijuomien valinnoissa esimerkiksi cocktaileihin tulisi kiinnittää enemmän huomiota tuotteiden laatuun ja makuprofiiliin. Pientislaamona voimme luoda moderneja, aromikkaita ja uniikkeja tuotteita, jotka nostavat juoma elämyksen uudelle tasolle perinteisten isojen alkoholivalmistajien rinnalla”, kertoo KOTO Spirits Oy:n markkinoinnista ja viestinnästä vastaava Eerik Riekkinen.

Tarinat kaiken takana

”KOTO nimi juontuu Lintukoto tarinasta, jossa kerrotaan taivaanrannan takaisesta maailmasta. Koto voi merkitä kotia tai tuota haavemaailmaa, johon liittyy ajatus matkan taittamisesta sinne vahvoin siivin. KOTO on tarinaa taivaanrannan takaisesta rauhaisasta maailmasta ja sen onnellisista ihmisistä vailla huolia. KOTO luo tuotteita, joita halutaan yhteisiin juhliin ja itsensä hemmottelu hetkiin. Yhteenkuuluvuus, yhdessäolo ja erilaisten asioiden juhlistaminen ovat asioita joita KOTO-tuotteet edustavat. Jokaisella tuotteella on oma taustatarina, joka on inspiroinut juoman kehittämistä. Taruihin ja uskomuksiin pohjautuvat tarinat voivat tarjota ihmisille tarttumapinnan historiaan ja omaan kulttuuriin”, kertoo Riekkinen.

Lähde KOTO Spirits Oy

Kuva: Eerik Riekkinen