Olutaalto Britanniasta valtaa S-ryhmän päivittäistavarakaupat 12.6. – 15.9.

S-ryhmän— British invasion-olutaalto valloittaa kesällä 2019 Suomen Prismat, S-marketit, Alepat, Salet ja Food market Herkku -myymälät. Kampanjassa esiin pääsevät niin klassikot, kuin modernitkin tyylit keihäänkärkenään luonnollisesti brittiläinen ale ja sen perilliset. Myymälät saavat omat British invasion -teemoitetut osastot kampanjatuotteineen ja brittiteemaa tuodaan vahvasti esiin myös Olutpostin medioissa. British invasion -kampanja marssittaa lavalle olutkulttuurin helmiä klassikoista moderneihin hitteihin, vaaleista tummiin brittiläisen panimotaidon laadusta tinkimättä.

Olutmaihinnousun juuret juontuvat alkuperäiseen invaasioon, jossa Iso-Britannia yllätti populaarikulttuurillaan koko Yhdysvallat 60-luvulla. Musiikki ja muut popkulttuurin ilmiöt mullistivat sen aikaisen nuorison tavan ajatella ja toimia. Jäyhänä ja virallisena pidetty Englanti näytti maailmalle paikkansa uuden kulttuurin ja muodin edelläkävijänä. Beatles, Rolling Stones ja monet muut muuttivat musiikin suunnan, luomalla kokonaisia uusia käsitteitä, joita pidämme nykyään itsestäänselvyyksinä.

Yhtä lailla brittiläinen olutkulttuuri on käsite. Bitterit, portterit, alet, lagerit ja stoutit luovat jo sanoina mielikuvia, jotka jokainen oluen ystävä osaa yhdistää Britanniaan, unohtamatta myöskään perinteistä oluthuonetta pubia, mikä sekin koetaan perienglantilaiseksi tai irlantilaiseksi. Pint, myöskin englantilainen termi, tunnetaan olutmittana kautta maailman. ”Pint of bitter please” on kansallisesta kansainväliseksi muuttunutta kulttuuriomaisuutta. — Britannian olutkulttuuri on siis tehnyt vuosien varrella ravintolamaailmalle saman kuin yhtyeet ja popkulttuuri Yhdysvalloille alkuperäisen British Invasionin aikaan.

Kampanja sekä konsepti on S-ryhmän ja Olutposti media Oy:n tuotantoa.

”Olutposti ei todellakaan ole pelkkä yksisuuntainen media. Kehitämme jatkuvasti uusia keinoja ja kampanjoita palvelemaan olutkulttuuria sekä yhteistyökumppaneitamme. British invasion on pilotti joka toteutetaan S-ryhmän noin 200 päivittäistavarakaupan kanssa. Jatkossa tavoitteena ovat eri sisällöin toteuttavat kampanjat. Tahtotilamme on tulevaisuudessa laajentaa konseptoimiamme kampanjoita myös S-ryhmän ravintoloiden pariin. Nyt mennään brittiteemalla, mutta seuraava kampanja voi olla taas jotain muuta, vaikkapa kotimaiset oluet tai joku toinen olutmaa. On hienoa, että olutkulttuurin sanoma leviää oikealle kohderyhmälle, sillä Olutposti-lehti on myynnissä kampanjan yhteydessä 20 Prisman sekä 15 Herkku myymälän British invasion hyllyssä”, kertoo Olutpostin kustantaja Jari ”cyde” Hyttinen.

Mukana invaasiossa Uniq Drinks Finland, Servaali Oy, Brew Seeker Oy,— Britannian suurlähetystö— ja Olutposti. Olutvalikoimaa tähdittävät ja tahdittavat mm. Fuller’s, Shepherd Neame,Thornbridge ja muut kuningaskunnan parhaat panimot.

Vuosi 2019 on myös Suomen ja Britannian suhteiden juhlavuosi. 6. toukokuuta 1919 Britannia tunnusti virallisesti Suomen nuoren valtion ja virallisti jo alulle laitetut diplomaattisuhteet.

 

Osana kampanjaa järjestämme matkan Great British Beer Festivaalille sekä Lontoon ja sen lähialueen panimoihin

Olutposti ja Matkapojat järjestävät 8.-10.8.2019 mahdollisuuden tutustua Lontoon ja lähialueen panimoihin ja osallistua 42. kerran järjestettävälle Great British Beer Festivalille Lontoon Olympiassa.

Iso-Britannia on kuuluisa olut- ja siideripanimoistaan. Tällä olutkulttuurimatkalla legendarinen Fuller’s, moderni Gipsy Hill Brewing Company ja surreylainen perinteisiin aleihin ja lagereihin keskittyvä Hogs Back avaavat ovensa matkalaisille. Mukana paikallinen opas sekä Olutpostin väkeä joten odotettavissa mainio reissu.

Great British Beer Festival esittelee satoja panimoita, tuhansia makuja ja tuo yhteen samanhenkisiä ystäviä – kaikki saman katon alla. Lue Olutpostin raportteja edellisiltä festivaaleilta ja tarinoita Lontoosta ja sen olutkulttuurista

Hintaan sisältyy mm.

Lennot Helsinki-Lontoo-Helsinki
Majoitus 2 yötä englantilaisella aamiaisella
2 x pubilounas
3 panimovierailua
Kuljetus ja sisäänpääsy messuille
Tulo- ja lähtöpäivänä bussikuljetus ja suomalaisen paikallisoppaan palvelut
Olutposti-lehden edustajan palvelut
Olutposti-lehti
Varaa matkasi ajoissa että ehdit mukaan.

Matkan voi varata Matkapoikien puhelinpalvelusta 010 2323 200 tai verkkopalvelusta https://www.matkapojat.fi/erikoismatkat/olutposti/olutposti-gbbf