mainos

Hartwall laajentaa kumppanuuttaan PepsiCon kanssa

Yhteistyö tuo kauppoihin ja ravintoloihin maailman suosituimpia suolaisia herkkuja.

Hartwall vastaa ensi vuoden alusta alkaen maailman suosituimpien Lay’s®-perunalastujen ja Doritos®-maissilastujen myynnistä, markkinoinnista ja jakelusta Suomessa. Yhteistyön myötä Hartwall pystyy palvelemaan asiakkaitaan entistä monipuolisemmin, kun juomien ohella valikoimassa on myös suolaisia herkkuja.

sipsipusseja

Hartwallin valikoima laajenee juomista naposteltaviin, kun tammikuusta 2023 alkaen Hartwall vastaa ruoka- ja juomayhtiö PepsiCon Lay’s-perunalastujen ja Doritos-maissilastujen tuonnista Suomen kauppoihin ja ravintoloihin. Entuudestaan Hartwalliin valikoimaan ovat kuuluneet PepsiCon juomat, kuten Suomen suosituin virvoitusjuoma Pepsi MAX.

”Raikkaan virvoitusjuoman tai kylmän oluen kylkeen sopii pieni purtava, joten on erittäin luontevaa, että meiltä voi tilata myös juomaa täydentävät suolaiset herkut. On mahtavaa, että voimme palvella asiakkaitamme jatkossa entistä monipuolisemmin maailmanluokan huippubrändeillä myös snack-tuotteissa”, iloitsee Hartwallin toimitusjohtaja Kalle Järvinen.

Hartwall on viime vuosina laajentanut valikoimaansa niin kahvissa, teessä kuin viineissä ja käsityöoluissakin. Yhtiö keskittyy jatkossakin laadukkaiden juomien tarjoamiseen suomalaisille suolaisten herkkujen täydentäessä valikoimaa.

”Olemme tehneet pitkään tiivistä yhteistyötä PepsiCon kanssa, ja nyt meille aukesi loistava mahdollisuus laajentaa sekä yhteistyötämme että valikoimaamme. Uuden avauksemme myötä voimme tarjota asiakkaillemme hieman ekstraa niin kauppa- kuin ravintolapuolella”, Järvinen jatkaa.

Yhteistyö PepsiCon kanssa syvenee pohjoismaissa

Hartwallin emoyhtiö Royal Unibrew on jo entuudestaan tuonut Lay’s- ja Doritos-sipsejä Tanskaan ja nyt yhteistyö laajenee myös muihin pohjoismaihin Suomeen, Ruotsiin ja Norjaan sekä Grönlantiin ja Färsaarille. Suomessa Lay’s-perunalastujen ja Doritos-maissilastujen tuonnista on tähän asti vastannut Orkla Suomi.

“Meillä on ollut vahva kumppanuus Orklan kanssa ja he ovat olleet avainasemassa rakentamassa snack-brändiemme tunnettuutta viime vuodet Suomessa, Norjassa ja Ruotsissa. Yhteistyön laajentaminen Royal Unibrew’n kanssa antaa meille merkittäviä synergiahyötyjä jakelussa pohjoismaissa, mistä hyötyvät sekä asiakkaat että kuluttajat”, sanoo PepsiCon Pohjoismaiden ja Luoteis-Euroopan johtaja Anders Boecker Pedersen.

Tanskassa Lay’s- ja Doritos-sipsit ovat nousseet yhdeksi maan suosituimmista naposteltavista.

”Menestys kohti vahvaa kakkosasemaa* Tanskan snack-markkinoilla on saavutettu Royal Unibrew’n jakeluvoiman sekä juomien ja snack-brändiemme yhdistämisen ansiosta. Juomien jakelu yhdessä snack-tuotteiden kanssa on ehdottomasti järkevää Tanskan lisäksi myös Ruotsissa, Norjassa ja Suomessa. Olen varma, että snack-liiketoiminnallamme on valoisa tulevaisuus kaikkialla pohjoismaissa uuden ja laajennetun yhteistyön ansiosta Royal Unibrew’n kanssa”, jatkaa Pedersen.

Lay’s perunalastut ja Doritos-maissilastut:
Herman Lay lanseerasi Lay’s perunalastut Yhdysvalloissa vuonna 1932. Vuonna 1944 Lay’sista tuli ensimmäinen snack-valmistaja, joka käytti televisiomainoksia markkinoinnissaan. Tänä päivänä Lay’s on maailman suosituin perunalastu.
Lay’s on ollut saatavilla Suomessa vuodesta 2011. Vuodesta 2015 alkaen elintarvikeyhtiö Orkla Suomi on vastannut jakelusta ja myynnistä Suomessa.
Doritos-tortillalastut lanseerattiin Yhdysvalloissa vuonna 1964. Vuonna 1965 Frito-Lay Company sulautui Pepsi-Cola Companyn kanssa PepsiCo:ksi. Nykyään Doritos on maailman suurin tortillalastubrändi, jota myydään 55 maassa.

*Nielsen (Value Year to date, Period 7, Category: Total Salty Snacks excl. nuts, Scope: Total Grocery/Convenience)

Lähde ja kuva: Hartwall