K-Citymarket Länsikeskus ja Pidä Saaristo Siistinä ry starttasivat yhteistyön

K-Citymarket Länsikeskus ja Pidä Saaristo Siistinä ry ovat sopineet yhteistyöstä, jonka tavoitteena on Suomen vesistöalueiden hyvinvoinnin parantaminen.

kauppias
Kauppias Juha Jylli joukkueineen tuntee vastuuta luonnosta.

Saaristolaisteemaisen K-Citymarket Länsikeskuksen pienpanimo Food Factory Brewery lanseerasi torstaina Trunsö Appelsiini Witbier 5,0 % -oluen, jonka myyntituotosta osa menee saariston puhtaanapitotyöhön. Se toimii lähtölaukauksena K-Citymarket Länsikeskuksen ja Pidä Saaristo Siistinä ry:n väliselle yhteistyölle.

”Pidä Saaristo Siistinä ry tekee tinkimätöntä työtä Suomen vesistöjen puhtauden puolesta ja saariston hyvinvoinnin turvaamiseksi. Me jaamme samat arvot, mikä näkyy myös meillä täällä kaupassa. Siksi yhteistyö tuntuu hyvin luonnolliselta”, itsekin aktiivisesti saaristossa liikkuva kauppias Juha Jylli kuvailee.

Pidä Saaristo Siistinä ry vaalii roskattomuutta saaristossa ja muilla vesistöalueilla esimerkiksi huolehtimalla, että niissä jätehuolto toimii samaan tapaan kuin mantereella. Roska-autojen sijaan vesistöillä liikkuvat Roope-huoltoalukset, jotka huolehtivat luonnon hyvinvoinnista jäteastia kerrallaan.

”Meidän oli helppo tarttua yhteistyöhön mukaan. Taustalla olevat ihmiset ymmärtävät, mistä toiminnassamme on kyse. Kumppanuuden kautta tullut tuki tullaan käyttämään perustyöhömme, jotta kaikkien olisi mukava liikkua vesistöjen äärellä puhtaassa luonnossa”, Pidetään Saaristo Siistinä ry:n varainhankintapäällikkö Anna-Leena Mitro kertoo.

Oluen valmistuksessa hyödynnetty hävikkiappelsiineja

Trunsö-olut jatkaa Food Factory Brewery pienpanimon Turun saaristosta nimensä saaneiden oluiden sarjaa. Vastuullinen toiminta on ollut taka-ajatuksena hyväntekeväisyysvarojen keräämisen lisäksi myös valmistusvaiheessa. Oluen hedelmäisyys syntyy appelsiinin mausta, jota on saatu mukaan K-Citymarket Länsikeskuksen hedelmäosaston hävikkiappelsiineja hyödyntämällä.

”Kyseessä on hedelmäinen vehnäolut. Nimensä se on saanut eräästä Saaristomeren kuvankauniista saaresta, jossa Pidä Saaristo Siistinä ry:llä on aktiivista toimintaa. Todella tyytyväinen voi olla siihen, miltä se maistuu ja näyttää”, kaupan panimomestari Eemeli Tuhkanen tunnelmoi.

Anna-Leena Mitro / Saaristo Siistinä ry.

Pidä Saaristo Siistinä ry:n Mitro kertoo, että oluen ulkoasu on hyväksytetty heillä, mutta maistajaisia ei ole vielä ollut. Lisäksi hän uskoo alkaneen yhteistyön avulla löytyvän kattava kirjo uusia silmäpareja tutustumaan ja tukemaan heidän toimintaansa liittymällä jäseneksi.

”Olemme jäsenpohjainen yhdistys, ja meille on tärkeää tavoittaa uusia kohderyhmiä. Päivittäistuotebrändien kautta saamme näkyvyyttä toiminnallemme laajalle yleisölle. Itse tuotteen onnistumisesta jätämme kaiken vastuun ammattilaisille, jotka osaavat hommansa. Maku on vielä meillekin yllätys. Jännityksellä odotellaan!”

Lähde:  K-Citymarket Länsikeskus tiedote
Kuvat: K-Citymarket Länsikeskus ja Pidä Saaristo Siistinä ry.

 

 

Turkulainen K-Citymarket Länsikeskus palkittiin diplomilla

Turkulainen K-Citymarket myy vahvoja oluita ja soittaa hiivoille klassista musiikkia

mainos