Karhu-olut on jälleen Helsinki Priden virallinen kumppani

Karhu on mukana Helsinki Pride -tapahtumassa edistämässä ja tukemassa ihmisoikeuksia, tasa-arvoa ja yhdenvertaisuutta.

Poikkeustilanteen vuoksi vasta syyskuussa järjestettävä Pride-viikko starttaa maanantaina 7.9. Kokoontumisrajoituksista johtuen tämän vuoden päätapahtuma Helsingin Pride-kulkue lauantaina 12.9. siirtyy verkkoon virtuaaliseksi massatapahtumaksi.

Sinebrychoffin Karhu-olut on jo kolmatta vuotta tapahtuman virallinen kumppani. Karhun markkinointiviestinnän konsepti perustuu ajatukseen ‘Seuraa itseäsi’. Karhu on näkyvästi mukana viikon avajaistilaisuudessa Suomen Kansallismuseolla maanantaina, viikon aikana museon Pride Housessa, ravintola Skohanin naisten bileissä perjantaina, Kaapelitehtaan Pride-konsertin etkoilla Hima & Salissa ja viikon päätösbileissä ravintola Maxinessa Kampissa.

”Elämme nyt erikoista aikaa, jossa turvallisuus ja terveys korostuvat ja Helsinki Priden tapaiset tärkeät tapahtumat joutuvat mukautumaan tilanteeseen. Tänäkään aikana ei saa kuitenkaan unohtaa tasa-arvon ja muiden arvostamisen merkitystä – se on itse asiassa entistä tärkeämpää. Karhun ”Seuraa itseäsi” -kampanja alkoi jo 2017. Siinä korostetaan sitä, että jokainen meistä on yksilö ja on ok tehdä asiat omalla tavallaan – muita kunnioittaen. Muiden kunnioittaminen on tänä päivänä erityisen tärkeää turvallisuuden kannalta. Maskien ja turvavälien takana on ihmisiä, jotka ansaitsevat elää tasa-arvoisessa yhteiskunnassa”, kertoo Sinebrychoffin markkinointijohtaja Alexander Sneen.

karhu pride logo

Karhun logo vaihtaa tapahtuman aikaan sateenkaaren väreihin ja tällä logolla varustettua t-paitaa ja Pride-pakkausta voi ostaa kauppa.karhu.fi-verkkokaupasta. Tuotto menee lyhentämättömänä Pride-yhteisölle tasa-arvoisuutta ja yhdenvertaisuutta tukevaan työhön. Ravintoloiden ja kauppojen on myös mahdollista tilata erikoiserää Karhu-olutta, jossa on Pride-etiketti.

“Suomen suurin ja vaikuttavin ihmisoikeus- ja kulttuuritapahtuma ei olisi mahdollista ilman vahvoja ja näkyviä kumppaneita kuten Karhu. Tämän vuoden Pride-teemana on esikuvat. Haluamme muistaa ja tehdä näkyväksi niin sateenkaariyhteisön tienraivaajia kuin sen, että jokaisella meistä vastuu ja vapaus toimia esikuvina. Erityisesti tässä maailmantilassa on tärkeää näyttää, että seisoo syrjimättömästi ihmisoikeuksien puolesta ja toimii sen mukaisesti”, Helsinki Priden toiminnanjohtaja Aaro Horsma kertoo.

Lähde ja kuva: Karhu / Sinebrychoff tiedote

Lue Olutposti-lehti 2/2020 nyt ilmaiseksi verkosta!

Haluaisitko lukea artikkeleita enemmänkin?
Monet artikkeleistamme ovat vain rekisteröityneille lukijoille. Luo tunnukset, niin pääset lukemaan enemmän. Rekisteröityminen on helppoa ja maksutonta.