Kåska Oy:lle 215 000 euron siemenrahoitus kansainvälistymistä varten

Matala-alkoholisten tisleiden maailmanmarkkina on kasvanut kahden edellisen vuoden aikana 80 % vuositahdilla.

Suomalainen Kåska Oy on yksi alan ensimmäisiä toimijoita. Yritys hakee kasvua kohti kansainvälistä markkinaa hiljattain päättyneellä rahoituskierroksellaan. Yhtiön ensimmäinen tuote Kåska Casual
Spirit 15 % on myynnissä Suomen lisäksi myös Hongkongissa. Tavoitteeksi on asetettu laajeneminen vähintään kahteen uuteen markkinaan vuoden 2021 aikana. Kåska Oy keskittyy rahoituksen myötä uusien tuotteiden lanseeraukseen sekä design- ja brändiosaamisensa vahvistamiseen.

miehet ikkunassa
Kåskan perustajat Eetu Topo ja Fred Karlsson

Rahoituskierroksen myötä Kåska saa taustalleen myös lujaa osaamista. Osakkaiksi mukaan tulevat elintarvike- ja juoma-alaan erikoistunut suunnittelutoimisto Cheese Helsinki, Heinon Tukku, sekä Kåskalle tuotteita valmistava Nordic Premium Beverages.

“Juominen on muuttunut. Nykyisin alkoholia nautitaan pienemmissä määrissä, mutta tämä muutos ei ole näkynyt perinteisissä viinoissa vielä juuri mitenkään. Halusimme tehdä kevyempien drinkkien tekemisestä helpompaa hyvä maku edellä. On innostavaa olla rakentamassa muutosta ensimmäisten
joukossa, nyt myös uusien sijoittajien sekä kumppanien kanssa”, kertoo Kåskan toinen perustaja Eetu Topo.

 

Lähde ja kuva: Kåska Oy:n tiedote

Lue myös:

Huono viinapää johti palkittuun innovaatioon

 

mainos

Haluaisitko lukea artikkeleita enemmänkin?
Monet artikkeleistamme ovat vain rekisteröityneille lukijoille. Luo tunnukset, niin pääset lukemaan enemmän. Rekisteröityminen on helppoa ja maksutonta.