Korona-ajan ilmiöt: Kun yhdestä oluesta tuli pandemian symboli

Covid-19 -epidemia on vaikuttanut monin tavoin ihmisten elämään ja yhteiskuntaan. Rajoitusten vaikutukset panimoiden, maahantuojien ja ravintoloiden talouteen ovat tunnetusti olleet synkkiä, mutta erikoisempiakin vaikutuksia tällä ennenkuulumattomalla tilanteella on olutmaailmassa ollut.

KUN YHDESTÄ OLUESTA TULI PANDEMIAN SYMBOLI

Meksikolaisen Grupo Modelo -panimojätin toimistossa ei varmaankaan ensimmäiseksi hymyilty kun nousevan pandemian nimeksi tuntui vakiintuvan kansainvälisesti “coronavirus”. Panimon lippulaivaolut kun sattuu olemaan nimeltään Corona, ympäri maailmaa tunnettu kevyt hellelager.

koronavirus maskilla

Siitä panimon markkinoinnin huono päivä vain paheni. Netin meemitehtailijoilla oli aikainen joulu, kun oluen ja pandemian yhdistämällä sai helposti väännettyä vitsiä. Ja mikä olisi internetimpää kuin täysin päättömien urbaanien legendojen kehittyminen. Alkoi ilmaantua täysin tuulesta temmattuja huhuja, että coronavirus liittyisi Corona-olueen. Harva niitä tietenkään otti todesta….

Lue koko artikkeli ilmaiseksi Olutpostin näköislehdestä!

Lue Olutposti -lehden kesänumero nyt ilmaiseksi verkosta!

Oluttutka

olutpostin verkkokaupan mainos

Haluaisitko lukea artikkeleita enemmänkin?
Monet artikkeleistamme ovat vain rekisteröityneille lukijoille. Luo tunnukset, niin pääset lukemaan enemmän. Rekisteröityminen on helppoa ja maksutonta.