Porilainen K-Citymarket Puuvilla panostaa juomaosastoonsa. Mukana tuttu nimi pienpanimorintamalta.

Olut ja ruoka, asiakkaiden oluttietouden lisääminen sekä paikallisuus juomavalikoimassa on nostettu kärkeen K-Citymarket Pori Puuvillassa, kertoo kauppias Jaakko Kauppinen.

Oluthyllyt”Uusimme kesällä koko juomaosaston. Olemme myyneet esimerkiksi syyskuun aikana olutta 731 eri EAN-koodilla, joten valikoimassamme on koko ajan 500-600 erilaista olutta. Olemme rakentaneet osaston valikoiman yhdessä Beer Hunter´sin Mika Tuhkasen kanssa, painottaen kotimaisia pienpanimoita. Mika ja hänen tyttärensä Milla Harju hoitavat olutvalikoimaamme edelleen, pitäen sen elävänä ja mielenkiintoisena”, kertoo Jaakko Kauppinen Olutpostille.

Kysyttäessä Mika Tuhkaselta, tarinoi mies tuttuun tyyliinsä iloisena; ”Fiilis oli todella hyvä koko matkan ja saimme uudistettua juomaosastoa sangen radikaalisti. Heti alkoi ajatukset lentämään kun Jaakko soitti, että voisinko konsultoida asiassa. Kävin istumassa pari tuntia osastolla ja ideoimassa, jolloin Jaakko kysyi, otanko hoitoon koko osaston. Hieman jännitti sillä kyseessä oli ensimmäinen kerta meille vähittäiskaupan parissa.”

Tuoli olutosastollaJa mikä on tämä radikaali muutos entiseen?

”Aikaisemmin juomat olivat tyylilajeittain ja nyt ne laitettiin esille panimokohtaisesti. Eli ensin on paikalliset oluet, sitten kotimaiset ja sen jälkeen ulkomaiset oluet maittain. Oluiden tyylisuuntia on 13 erilaista ja ne on erotettu digitaalisten hintalappujen ohessa olevilla ”värikauluksilla”. Käytännössä jos asiakas hakee IPA-olutta, niin hän katsoo missä on vihreä väri ja niin edespäin. Juomien yhteydessä on myös omat ruokasuositukset, jotka helpottavat asiakasta valinnoissa.
Toinen uudistus oli viihtyvyyden lisääminen. Juomaosaston yhteydessä on oma sohvannurkkaus, jossa voi istuskella rauhassa, lukea alan lehtiä, kuten Olutpostia ja selata vaikka olutsuosituksia Untappd– sovelluksesta.”

Ja tietenkin puhe kääntyy myös matala-alkoholisiin juomiin. ”Matala alkoholiset ja alkoholittomat oluet ovat kasvattaneet suosiotaan merkittävästi. Johtuu varmaan ihmisten terveystietoisuudesta ja myös makutottumuksien muuttumisesta” toteaa kauppias Kauppinen.

Ja kaiken tämän jälkeen ei ole ihme, että Olutposti sekä Suomen Olutseura ry. myönsivät K-Citymarket Puuvillalle Laadukas juomaosasto -diplomin, joka on luonnollisesti näytillä myös juomaosastolla. Ja kauppa löytyy myös Olutpostin Juomatutkasta.

Kolma henkilöä seisoo olutasastolla
Olutosaston voimakaksikko Milla Harju ja Mika Tuhkanen ja keskellä kauppias Jaakko Kauppinen iloitsevat Olutpostin ja Suomen Olutseuran myöntämästä Laadukas juomaosasto diplomista.

Kuvat: K-Citymarket Puuvilla

Olutpostin mainos

Haluaisitko lukea artikkeleita enemmänkin?
Monet artikkeleistamme ovat vain rekisteröityneille lukijoille. Luo tunnukset, niin pääset lukemaan enemmän. Rekisteröityminen on helppoa ja maksutonta.