Pyynikin Brewing Companyn tuore toimitusjohtaja esittäytyy

Euroopan nopeimmin kasvavan panimoalan yrityksen toimitusjohtajaksi haettiin sopivaa henkilöä pitkään.

Pyynikin Brewing Companyn toimitusjohtajaksi valittu Kari Lappalainen omaa 13 vuoden työkokemuksen juoma- ja panimoalalta Coca-Cola Juomat Oy:n ja Sinebrychoffin palveluksesta. Hän on koulutukseltaan liiketoimintajohtamisen maisteri (MBA) ja suorittanut myös Aalto-yliopiston Fashion and Lifestyle Executive -tutkinnon. Pitkään Pyynikin Brewing Companyn kehitystä seurannut Lappalainen tunsi panimon tuotteet jo entuudestaan, joten toimitusjohtajan tehtäviin oli helppo astua.

”Arvostan todella paljon sitä tehtyä työtä, jolla Pyynikin tuotteiden ja brändin arvostus on saatu nykyiselle tasolle. Tälle pohjalle on erittäin hyvä rakentaa yrityksen tulevaisuutta”, kertoo Lappalainen.

Kari Lappalainen

Olutpostin viime viikolla haastattelema olutmestari Tuomas Pere kertoo valintaprosessista.

”Etsimme pitkään sopivaa toimitusjohtajaa ja lopulta löysimme Karin. Koulutustaustaltaan, työkokemukseltaan ja persoonaltaan Kari sopii hienosti Pyynikin porukkaan. Se että Pyynikin brändi on saatettu kahdeksassa vuodessa Suomen arvostetuimmaksi olutbrändiksi ja panimotoiminta Euroopan nopeimmin kasvavaksi on huikeaa. Naapurimaasta on hommattu jättipanimo ja kysyntä on kuumaa. Nyt saa Kari jatkaa tästä tätä hienoa tarinaa”, kertoo Pyynikin käsityöläispanimon vuonna 2012 panimon perustanut Pere.

Lähde ja kuva: STT, Pyynikin Brewing Company

aikakausilehti