Lokakuussa 200 vuotta täyttävän Sinebrychoffin kevään yllättävät uutuudet

0

Karhu sai alkoholittoman poikasen ja Koff laitettiin uuteen tölkkiin. Myös Sinebrychoffin talliin kuuluva Brooklyn Brewery lyö uutuutta tiskiin.

Alkoholittomien oluiden menekki on kasvanut niin Suomessa kuin muuallakin Euroopassa. Karhu-olut tuo markkinoille kaivattua lisäystä.

”Tutkimme sitä, miten kuluttajat suhtautuvat alkoholittomaan Karhuun.  Enemmistö kuluttajista oli sitä mieltä, että alkoholiton olut sopii Karhu-tuotemerkille hyvin ja aikoo myös ostaa sitä. Kuluttajat luonnehtivat Karhu 0,0 -olutta laadukkaaksi, luotettavaksi, aidoksi ja nykyaikaiseksi. Heidän mielestään Karhu 0,0 sopii janonsammutukseen, saunomisen yhteyteen ja arkisemman ruokailun juomaksi”, kertoo Karhun tuotepäällikkö Nella Lämsä.

Vuodesta 1957 Sinebrychoffin valikoimiin kuulunut KOFF saa juhlavuoden kunniaksi uuden pakkauksen. Pullon ja tölkin yläosaa kiertää kullanvärinen KIPPIS 200 kaulus. Juhlavuoden asun valitsivat Sinebrychoffin työntekijät useasta annetusta vaihtoehdosta. Voittanut ehdotus sai yli puolet äänistä. Vuoden teemana on ”Tylsyyttä vastaan”.

”Me olemme taistelleet tylsyyttä vastaan jo 200 vuotta ja nyt me lähdetään juhlavuoteen sillä ajatuksella, että taistelu jatkuu ainakin seuraavat 200 vuotta”, kertoo tiedotteessa Alexander Sneen, Sinebrychoffin markkinointijohtaja.

Brooklyn Breweryn Defender IPA uudistui. Uusi versio on edeltäjäänsä hieman kevyempi ja siinä on vähemmän alkoholia (5,5 %). Defender on Golden IPA ja New Yorkissa pidettävän Comic Con -sarjakuvafestivaalin virallinen olut. Panimon mukaan maussa on trooppista hedelmää ja kuiva jälkimaku. Jo muutaman vuoden takainen tuttu Brooklyn Naranjito palaa pullovalikoimaan.

Sinebrychoffin juhlavuoden ensimmäinen ässäkortti on kuitenkin tässä kuussa lanseerattava KOFF LONG DRINK 5,5%.

”KOFF on erittäin tunnettu tuotemerkki*, mutta sen tuotemerkin alla on aiemmin ollut vain olutta. Oluen juojista kuitenkin 78 % juo myös lonkeroa. Halusimme tuoda yhtä aikaa modernin mutta perinteikkään lonkeron vahvan brändin alle. Perinteisessä lonkeromarkkinassa tuttu tuotemerkki on vahvuus ja tutkimuksemme mukaan KOFF-brändin ja raikkaan lonkeron yhdistelmä vetoaa perinteisen lonkeron ystäviin”, kertoo Sinebrychoffin lonkeroiden tuotepäällikkö Juha Saloranta.

Muita juhlavuoden uutuuksia ovat Muumilimun isompi pullokoko, lukuisat Coca Cola -tuoteperheen uutuudet ja  Somersbyn Sparkling Spritz. Batteryn uudet maut ovat laku ja persikka/vadelma.

Lähde: Sinebrychoff

 

 

 

 


JAA KAVERILLE.

Kirjoittaja

Mikko Hentunen
Scroll Up