Sinebrychoffin toimitusjohtaja vaihtuu

Pekka Tiainen siirtyy yhtiön hallitukseen ja uusi toimitusjohtaja Anders Frydenlund aloittaa 1.— elokuuta.— 

Pekka Tiaisen astuessa vetovastuuseen vuonna 2008 Suomen juomamarkkinat elivät suurinta markkinamurrostaan. Tällöin käynnistyi pakkausuudistusaalto, ja kuluttajat siirtyivät tölkkien ja KMP-pakkausten käyttäjiksi. Koko 2010-luvun Suomen kansantalous on ollut haasteissa, mutta Sinebrychoff on pystynyt säilyttämään vahvan asemansa. Tätä on edesauttanut kaupallisen agendan uudistaminen.

– Tätä positiivista kehitystä nopeuttaaksemme haluamme huolehtia Sinebrychoffin tulevaisuuden mahdollisuuksista nimittämällä— Anders Frydenlundin— yhtiön toimitusjohtajaksi 1.8.2017 alkaen. Hän— tulee Norjasta, Ringnesiltä, joka on osa Carlsberg-konsernia. Siellä hän on toiminut vuodesta 2005, vuodesta 2013 alkaen Ringnesin päivittäistavarakaupasta vastaava kanavajohtaja. Frydenlundilla on vahva kokemus asiakkaista ja kuluttaja-aktivoinneista sekä vahvat näytöt liiketoiminnan kannattavasta kehittämisestä, sanoo— Michiel Herkemij, Carlsberg Groupin Western-Europe EVP.

Toimitusjohtajan vaihdosta tukee Pekka Tiaisen siirtyminen Sinebrychoffin hallituksen jäseneksi, jolloin hänen osaamisensa Suomen markkinasta yhdistyy Frydenlundin tuomaan uuteen ajatteluun.

– Olen innoissani, kun pääsen Sinebrychoffille, joka on Suomen juomamarkkinoiden ehdoton edelläkävijä. Yhdessä osaavan sinebrychoffilaisen henkilöstön ja vahvojen brändien kanssa pystymme nopeuttamaan kannattavan kasvun saavuttamista yhdessä asiakkaidemme kanssa, sanoo— Anders Frydenlund.

Pekka Tiainen kiittää lämpimästi yhteistyöstä:

– Haluan kiittää kaikkia sinebrychoffilaisia, Sinebrychoffin asiakkaita sekä kaikkia tärkeitä sidosryhmiämme näistä paristakymmenestä vuodesta, jolloin olen toiminut Sinebrychoffilla operatiivisissa johtotehtävissä. Ilman saumatonta yhteistyötä meille tärkeiden tahojen kanssa ei Sinebrychoff olisi onnistunut saavuttamaan sitä vahvaa asemaa, mikä sillä tänä päivänä on. Tulen hallitustyöskentelyssäni antamaan oman Suomen juomamarkkinoita koskevan osaamiseni Sinebrychoffin ja Carlsberg Groupin käyttöön.

aikakausilehti