Tosifaneille: Karhu by Costo

Karhu lanseeraa suomalaisten janoaman Karhu by Costo -malliston vastauksena pyyntöihin Karhu-tuotteista. Mallisto on luotu yhteistyössä designtalo Coston kanssa.

Karhu by Costo -mallisto on suomalaisen osaamisen ja luonteen perikuva. Sen raaka-aineena on käytetty kierrätysmateriaaleja, itsevarmuutta ja laatua. Tuotemallisto kattaa alkuvaiheessa rajoitetun erän lippalakkeja, pipoja, reppuja, essuja ja lompakoita.

– Ihmiset arvostavat aitoja asioita kaiken keinotekoisuuden keskellä. Oluessa, elämässä ja tavaroissa. Siksi Karhu ja Costo sopivat täydellisesti yhteen: lopputulos on ekologisia, käytössä kestäviä tuotteita, joita kehtaa käyttää hienommissakin piireissä, Sinebrychoffin Group Brand Manager Jonathan Heino kertoo.

Coston perustajaosakas Hannes Bengs toteaa, että yrityksen oli helppo lähteä Karhun matkaan.

– Kun Karhu kysyi, haluammeko lähteä mukaan, ei kahta kertaa tarvinnut miettiä. He antoivat täyden luovan vapauden, yhdellä ehdolla: tehkää pirun hienoja tuotteita. Yleisö saa päättää, onnistuimmeko, Bengs sanoo.

Coston lisäksi Karhu lanseeraa yhteistyömallistoja myös muiden kotimaisten huipputekijöiden- ja valmistajien kanssa. Ensimmäisenä niistä julkaistaan Yrjö Kukkapuron vuonna 1969 suunnittelema ja Avarten valmistama Remmi-nojatuoli.

Lisää Karhu-tuotteita tulee 10. maaliskuuta 2017 avautuvaan verkkokauppaan. Miten olisi Karhu-kalsarit tai viiksivaha?

 

 

 

aikakausilehti