Panimoyhtiö Tujun kesän uutuudet julki

Lappeenrannan panimoylpeys Tuju lanseerasi viikonloppuna kevään uutuudet.

Panimon kevättä vauhditti myös taannoinen panimomyymälän avaaminen ja ilmeuudistus. Tujun tuore logo on Lehmus Roasterysta ja Hito Hyvästä tutun Samu Koskisen käsialaa, joka on Tujun tiimin uusin jäsen. Itse oluiden etikettien kuvituksesta vastasi kauhu-genrensä tunteva taiteilija Nalle Mielonen. Hänet tunnetaan myös elokuvantekijänä ja taitavana graafikkona.

”Tuju uusii brändiään ja alkukeväästä julkaisimme jo oman panimokauppamme aukeamisen kunniaksi uuden logomme, jossa lihakoukun T ja J kuvaavat meitä panimon perustajia, Tuomasta ja minua. Viime viikonloppuna kolme uutta olutta näki päivänvalon ja ne esittelivät samalla Tujun uutta yhteinäisempää grafiikkaa ja ulkonäköä. Oman taiteilijamme ja oman graafikkomme yhteistyönä saatiin tunnistettavampi ulkonäkö, joka tukee nyt myös pullon sisältöä. Viikonloppuna saimme myös Vermont Ravit -oluemme uuden kegiversion myyntiin Pien olutkauppaan”, kertoo Tujun Jukka Mononen.

Tujun festivaalikausi 2019 alkoi vauhdikkaasti Espanjasta Birrasana -festivaalilta. Muita tapahtumia ovat kesällä järjestettävät, SOPP Oulu, Kymijoki Beer Festival, Metsola Beer Festival, Wolkoffin olut- ja grillijuhla Lappeenrannassa ja Winstonin pienpanimojuhla Porissa.

Lanseeratut uutuusoluet:

Hoptinen Illuusio 4,9% sessio IPA (Citra, Mosaic ja Columbus). Ohran lisäksi illuusiossa tujaus kauraa ja vehnää.

Farmhouse Alien 5,5%, herkullisilla uuden maailman humalilla (Amarillo ja Mosaic) aateloitu kuiva maalaisolut.

Berliner Munkki 4,0%, kuivatulla sitruunankuorella kirpakoitu raikas, hapan, miedosti humaloitu (Cascade ja Citra) ja kesäinen berliner weisse. Nimestään huolimatta reseptistä ei löydy munkkia, eikä rinkilää.

Tujun tuotteita on saatavilla panimomyymälästä ja valikoiduista ravintoloista. Ravintolat voivat tiedustella panimon tuotteita myymälän ohella Juomatalo Pikkulinnusta ja digitukku Suppilogista.