Karhu lanseerasi historiansa ensimmäisen pintahiivaoluen

Karhu-olut on julkaissut historiansa ensimmäisen pintahiivaoluen, Karhu Ruis IPA:n.— Videolla Sinebrychoffin markkinontijohtaja Aleksander Sneen avaa Karhu Ruis IPAn kehitysprosessia sekä tuotteiden markkinointia.

Olutposti kävi ravintola Lönkassa Helsingin Lönnrotinkadulla kuulemassa uudesta Karhu Ruis IPA -oluesta. Samalla nähtiin yrityksen sangen rohkeat mainosvideot, jossa nostettiin esille suuren panimon toimintaa vs. pienpanimobuumin nostattamaa hypeä. Paikalla oli Sinebrychoffin markkinoinnin ja viestinnän arvovaltainen kaarti. Saimme haastatteluun kiireisen markkinointijohtaja Alexander Sneenin. Olutposti uutisoi aiemmin Karhu Ruis IPA:n tuoreesta ulkoasusta.

Karhu Ruis IPA 5,3% vastaa markkinoiden kasvavaan erikoisoluiden kysyntään. IPA lienee nykyään perinteisen lagerin jälkeen suosituin olut-tyyli. Sosiaali- ja terveysalan lupa- ja valvontavirasto Valviran mukaan pintahiivaoluiden myynti on kasvanut viime vuonna lähes kolmanneksen.

Sinebrychoffin olutpuolen Group Brand Manager Jonathan Heino kertoo alan nykytilanteesta seuraavaa: -Erikoisoluiden valikoima tällä hetkellä Suomessa on valtava ja olutta etsivän on jo vaikeaa tehdä valinta. Kun tunnettu ja luotettava olutmerkki lanseeraa IPA:n, se on vahva vaihtoehto. Karhu Ruis IPA puhuttelee niin uusia erikoisoluiden ystäviä kuin jo tottuneempiakin olutharrastajia. IPA sopii erinomaisesti ruoan kanssa nautittavaksi. Niin sanotut lifestyle-kuluttajat ovat kiinnostuneita juoman ja ruoan laadusta ja niiden kanssa syntyvistä nautinnollisista tilanteista,

Karhu Ruis IPA valmistetaan kotimasista raaka-aineista Sinebrychoffin panimolla Keravalla. Myyntikoot ovat 0.5 litran tölkki ja 0,33 litran pullo. Uutuuden kehitti Sinebrychoffin panimomestari Heikki Vuokko.