Kohtuullisen oluen päivä – nauti vastuullisesti!

Kohtuullisen oluen päivä 15. syyskuuta muistuttaa, että olut on parhaimmillaan vastuullisesti nautittuna.

Kansainvälistä kohtuullisen oluen päivää vietetään 2017 jo kolmannen kerran. Kohtuullisen oluen päivä on kansainvälisten panimokonsernien ja yhteisöjen yhteinen kampanja oluen vastuullisen kulutuksen puolesta. Vastuullisen kuluttamisen yhtiönsä strategiaan kirjannut Carlsberg-konserni aikoo tavoittaa aiheen tiimoilta 20 miljoonaa kuluttajaa 20 maassa.

Suomalaiset ovat löytäneet oluen rikkaan maailman: maku on prosentteja tärkeämpää, ja olut maistuu myös alkoholittomana. Alkoholittoman oluen suosio on kasvussa, 2010-luvun alusta lukien kasvuluku on 17 prosenttia, — ja saatavuus parantunut. Käyttötilanteita on paljon, eikä alkoholiton olut ole enää vain autoilevien tai raskaana olevien valinta. Se sopii myös ruokajuomaksi— tai palautusjuomaksi.

Sinebrychoff vahvistaa osaltaan trendiä uudistamalla alkoholittomien oluiden valikoimaansa. Suomen markkinajohtaja Nikolai on nyt KOFF Crisp. Uudistuneen ilmeen lisäksi makuja on raikastettu. KOFF Crispissä on — tuttuun tapaan kolme erimakuista alkoholitonta olutta.

Carlsberg-konsernin tavoitteena on olla mukana luomassa jatkuvaa alkoholin väärinkäytön vähentymistä WHO:n hyvinvointitavoitteiden mukaan.

– Olemme osa Carlsberg-konsernia, jossa Together Towards Zero -kestävän kehityksen ohjelmassa alkoholittomilla oluilla on tärkeä rooli. Tavoitteemme on, että vuoteen 2030 mennessä alkoholiton olut löytyy aina vaihtoehtona vahvemmille oluille. Suomessa tuomme KOFF Crispiä tutuksi syksyn aikana kampanjalla, jossa maistatamme sitä jopa 300— 000 kuluttajalle, kertoo Sinebrychoffin markkinointijohtaja Alexander Sneen.

Miten sitten nauttia oluesta kohtuudella? Jollekin kohtuullinen nauttiminen voi olla muutama tuoppi, jollekin lasillinen. Entä jos etkoilla tai yökerhossa nautitkin alkoholittoman oluen? Jokaisen on hyvä miettiä, mikä on oma kohtuuden määritelmä, joka pitää fiiliksen hyvänä vielä aamullakin.