Oluen jäljillä – sarja suomalaisista pienpanimoista

Kahden miehen tiimi, Mikko Hellemaa ja Tommi Tikka ovat valmistelemassa TV-sarjaa suomalaisista pienpanimoista. Kesän aikana on tarkoitus kiertää Suomea road trip-hengessä ja tutustua erilaisiin pienpanimoihin, pienpanimotuotteita tarjoaviin ravintoloihin ja ihmisiin näiden takana.

Tommi Tikka ja Mikko Hellemaa oluen jäljillä.

 

– Suomalaisten pienpanimoiden tarinat kiinnostavat, kertoo toinen sarjan tekijöistä, Mikko Hellemaa. – Haluamme antaa kasvot panimoille ja viedä ihmiset tutustumaan oluentekijöihin. Samalla kuljemme Anthony Bourdain:n viitoittamalla tiellä, näyttäen Suomea hieman eri lailla kuin yleensä on totuttu.  Vierailemme paikallisissa ravintoloissa ja tapaamme tunnettuja suomalaisia kasvoja. Tampereella mukaan on jo lupautunut Simo Frangén ja Timo Jutila, joiden jutuista saamme nauttia oluen ääressä.  Tarkoitus on kiertää kaikki suuremmat suomalaiset olutkaupungit ja näyttää kotimaan olutnähtävyydet.

Hellemaa on pitkän linjan olut- ja ravintola-ammattilainen ja Tommi Tikka on taas kokenut TV-alan kasvo. He tuottavat sarjan yhdessä kahden miehen projektina, johon otetaan apua lisää tarpeen mukaan. –Tarkoituksena on kesän aikana kuvata kaikki materiaali, Hellemaa avaa sarjan tekemistä. – Syksyllä olisi mahdollisuus saada se suoratoistopalveluun, sarjalle on alustavasti luvattu paikka Discovery-kanavilta (dplay/kutonen).

Oluen jäljillä – sarjasta on tehty demojakso, joka näkyy Youtubessa.  Jaksossa vieraillaan Pyynikin Käsityöläispanimossa olutmestari Tuomas Pereen kanssa. Lisäksi materiaalia on kuvattu mm. Bryggeri Helsingissä olutsommelier Olli Majasen kera.

Oluen jäljillä –sarjan mesenaattikampanja pyörii juuri nyt. – Meitä ja samalla suomalaisten pienpanimoiden näkyvyyttä voi tukea eri tavoilla, vinkkaa Hellemaa. – Mesenaattikampanjassamme on eri tasoja, pienellä tukisummalla pääsee äänestämään, mihin menemme ja hieman isomman jopa päättämään, missä kaupungissa kuvaamme.  Kaikki tukijamme pääsevät katsomaan sarjan ennen muita ja tukemalla myös voi osallistua kuvauksiinkin paikan päällä. Yrityksille löytyvät omat tukitasot ja nyt paikallisten yritysten kannattaakin miettiä esimerkiksi yhdessä sarjan tukemiseen osallistumista. Sarjan tekeminen toteutuu, jos kampanjan minimisumma saadaan kasaan.

Oluen jäljillä –sarjassa on tarkoitus näyttää suomalaisille, millainen kotimainen pienpanimomaailma on. Samalla tutustutaan myös pienpanimo-oluisiin, -pubeihin ja ihmisiin niiden takana.

Katso: https://mesenaatti.me/1650/oluen-jaljilla-8-osainen-tv-sarja/

 

Lue Olutposti -lehden kesänumero nyt ilmaiseksi verkosta!

Virusta päähän lahjakorttikampanja