Olutposti avasi verkkokaupan ja tuo oluet yritysmaailmaan

Olutposti media avaa uusia palveluja edistämään olutkulttuurin nousua.— Tänään 13. syyskuuta— avataan Olutpostin oma verkkokauppa. Alussa keskitytään Olutpostin omien oheistuotteiden myyntiin, mutta verkkokaupan päämääränä on rakentaa olut- ja juoma-alan oma ”kauppakeskus”, jossa ovat mukana panimot, tapahtumat, olutravintolat ja kaikki muutkin olutkulttuurin parissa toimivat tahot omine tuotteineen.

Toinen syksyn suuri päänavaus on Businesbeer.fi palvelu, jossa tuotetaan yrityksille ja yhteisöille omia oluita. Tornion Panimo, Maku Brewing ja United Gypsies Brewery kumppaneinaan Olutposti tuo suomalaisen pienpanimokulttuurin osaksi yritysmaailman trendejä. Tulevaisuudessa toiminta laajenee koko maan kattavaksi uusien kumppanuuspanimoiden myötä.

”Suomalainen olutkulttuuri elää nousukauttaan. Meidän tehtävänämme on tuoda lisää väkeä sen pariin ja luoda omalta osaltamme edellytyksiä nousun jatkuvuudelle. Samalla pyrimme olemaan osa vastuullista suomalaista alkoholikulttuuria, jossa laatu on tärkeämpää kuin määrä. Uusien palveluiden avaaminen kuuluu luonnollisena osana medioiden toimintaan, joskin meillä ne on priorisoitu sangen korkealle.” toteaa Olutpostin kustantaja Jari ”cyde” Hyttinen.

Perinteikäs Olutposti-lehti koki alkuvuonna täyden uudistuksen omistajamuutoksen myötä. Lehti uudistettiin sekä sisällöltään, että ulkoasultaan lähes täysin, kuten myös Olutpostin verkko sekä Facebook-sivut. Kesällä avattiin yhteistyössä Matkapoikien kanssa olut-teemaiset matkailupalvelut, joista ensimmäisenä toteutettiin panimomatka Põhjalan ja Tankerin panimoille naapurimaahan Eestiin. Alkuvuoden aikana avattiin myös kumppanuusohjelmat useiden oluttapahtumien kanssa sekä oma tapahtumatuotanto. Tapahtumatuotannon pilottina juhlistettiin Tampereella Pirkanmaan olutkulttuuria O2O -tapahtumassa.